AGV NEDİR?

AGV (Automated Guided Vehicle), bir operatöre ihtiyaç duymadan, taşıma görevlerini otonom olarak yerine getiren otomatik yönlendirmeli araçlara verilen addır.

Endüstri 4.0 kapsamında yaygınlaşan “akıllı fabrikalar” ve geniş çaplı otomasyon süreci ile beraber daha da önemli hale gelen AGV taşıma sistemleri, faaliyet gösterdikleri tesislerde maliyetlerin düşürülmesinde ve verimlilik artışında önemli bir role sahiptir.

AGV’ler ihtiyaca yönelik olarak çekici, taşıyıcı ve forklift yapıda olabilir. Tüm tesis ihtiyaçlarına entegre edilebilir.

Model : TX – 10 Taşıyıcı Tip AGV

AGV ÖZELLİKLERİ

  • AGV insansız taşıma aracı yükü kaldırır, döndürür, taşır, depo raflarından alır, depolar, konveyör sistemlerden
    alır veya verir.
  • Otonom sürücüsü sayesinde en iyi güzergahı kendi belirler ve yükü istenilen yere taşır/istenilen yerden alır.
  • Merkez kontrol ünitesi tarafından tüm taşımacılık ile ilgili bilgileri toplar ve değerlendirmek üzere merkeze dijital kayıt eder.
  • AGV’nin tesisteki entegrasyonuna göre üretim/taşıma akışında önceden bildirimler gönderir ve zaman kaybını önler.
  • Geniş çaplı güvenlik önlemleri sayesinde etrafındaki çalışanları tehlikeli durumlarda uyarır, merkeze bildirim gönderir
    ve kendini korumaya alır.
  • Marketing değeri yüksek akıllı teknolojiler kullanarak tesisinizin görünüşünü modernleştiri ve şirketinizin değerini arttırır.
Güvenli
Ekonomik
24 / 7 Çalışabilir
  • 7/24 çalışabilirliği ve düşük bakım maliyeti&giderlerinde dolayı Intralojistik maliyet ve giderlerinizde ciddi tasarruf
    sağlanır.
  • Klasik taşımacılığa karşın AGV akıllı takip&kontrol sistemi ile lojistiğinizde optimize edilebilecek alanlar belirlenir,
    önlemler alınır/ düzeltmeler yapılır ve sonuç olarak iş akışınızın verimliliği & hızı artar.
  • Taşıma için kullanılan gereksiz alanlarınız AGV sistemi ile minimize edilir ve taşıma/depo alanları daha verimli kullanılır.
  • Yüksek güvenlik tedbirleriyle, taşımadan kaynaklan iş kazaları ve ürün zayiatları en aza indirir.

NAVİGASYON TEKNOLOJİSİ

      Otomatik yönlendirmeli araçlarda kullanılacak navigasyon teknolojisinin seçimi uygulamanın başarılı olabilmesi için önemli bir adımdır. Uygun navigasyon teknolojisi seçilirken çevresel faktörler ve lojistik gereklilikler göz önünde bulundurularak optimum performans hedeflenir. AGV’lerin çevreleriyle üst düzeyde entegrasyon sağlayabilmeleri ve uyum içinde çalışabilmeleri aynı zamanda bir güvenlik unsurudur.

Uygulamaya yönelik güvenlik, performans ve esneklik unsurları da göz önünde bulundurularak kullanılacak navigasyon yöntemi veya yöntemleri ekibimizin danışmanlığı doğrultusunda profesyonelce belirlenir.

Lazer Navigasyon

     Lazer tabanlı navigasyon teknolojileri uygulanma yöntemlerine göre çeşitlilik gösterir. Lazer navigasyonu temelde nesnelere gönderilen ışık atımlarının yansıması ve bu yansımaların aracın algılayıcı ve işlemcileri üzerinde bir dizi işlemden geçerek yorumlanmasıyla aracın pozisyonunun hesaplanması ilkesine dayanır.

Ref. 1

 

Lazer uygulamasının bir yolu araç rotası boyunca reflektörler yerleştirmektir.
Bu sayede araç sürekli olarak konum bilgisini günceller ve rota üzerinde yol alır.
Bu uygulamanın avantajı zemin çalışması gerektirmemesi ve rota değişikliklerinin kolayca gerçekleştirilebilmesidir.

 

 

Ref. 2

Ref. 2

 

 

Lazer navigasyonu çevresel reflektör donanımı yapılmadan da kullanılabilir. Bu durumda AGV tampon lazerleri ile çevre taraması yapar ve hafızasına haritalanan rota üzerinde çalışır. Kurulum ve bakım maliyeti düşüktür. Esnek trafik kontrol imkanı sağlar.

Endüktif Navigasyon

     Endüktif navigasyonda aracın izleyeceği rota boyunca zemine teller yerleştirilir. Araç üzerine yerleştirilen sensörler aracın rotasını terk etmeden teller boyunca ilerlemesini sağlar. Lazer uygulamasının elverişli olmadığı ortamlarda kullanılabilir. Tesis düzeninin uzun süre değişmeyeceği durumlarda tercih sebebidir.

Optik Navigasyon

     Endüktif navigasyona benzer şekilde, taşıt rotasının zemin üzerinde belirlenerek çizilmesi ve aracın bu çizgi üzerinde sapmadan ilerlemesi prensibine dayanır. Zemin üzerinde yoğun çalışma gerektirmediği için uygulanması kolaydır. Çevresel donanımlarla isabetliliği arttırılabileceği gibi diğer navigasyon teknolojileri ile birlikte kullanılması tercih edilir.

MERKEZİ KONTROL SİSTEMİ

     AGV faaliyetlerinin etkin olarak denetlenmesi ve takibi uygun noktalara konumlandırılan Merkezi Kontrol Üniteleri ile sağlanır.

     Merkezi Kontrol Üniteleri ile araçlara uzaktan erişim sağlanarak komut verilebilir. Araçların hız, konum, akü bilgileri talep edilebilir, AGV trafiği izlenebilir; belirtilen noktalara araç ve malzeme sevki gerçekleştirilebilir.

     Merkezi Kontrol Ünitelerini işlevsel kılan iki önemli element, Türkiye’de geliştirilen yüksek teknolojiye sahip ilk AGV sistemlerinden olan
“Otonom Taşıma Aracı Kontrol Sistemi (OTAKS)” ve Merkez İstasyon Yazılımımızdır.

OTAKS

  • Adresleme ve barkod tanımlama yazılımı
  • Haberleşme ve konum bildirme yazılımı
  • Çarpma önleme sistemi
  • Kötü zemin koşullarında çalışabilme
  • Sınırsız sayıdaki adrese gidebilme
  • Çok çeşitli araç çevre donanımlarına uyumluluk ve kolay entegrasyon
  • Yüksek hassasiyetli hareket kontrol sistemi
  • Yüksek çözünürlüklü çizgi izleme sistemi

Merkez İstasyon Yazılımı

  • Görsel haritalama
  • Otonom en kısa yol planlama
  • Manüel yol planlama
  • Araç konum ve durum bilgisi takibi
  • Esnek yol kapatma ve açma olanağı
  • Uzaktan manüel hareket kontrolü
  • Uzaktan araç hız kontrolü
  • Araç akü seviyesi düştüğünde otonom olarak şarj istasyonuna gönderme
  • Stok kontrol ve üretim planlama gibi yazılımlara kolay entegre edilebilir yapı

BATARYA ÇÖZÜMLERİ

     AGV sistemlerinde kesintisiz çalışma sağlanması şarj edilebilirlik ve batarya değişimi olanaklarıyla doğrudan alakalıdır.
Tesis özellikleri göz önünde bulundurularak AGV’ler için en uygun şarj olanakları sağlanır. Az sayıda AGV bulunduran ve tek vardiya çalışan tesislerde araçlar şarj istasyonlarında doğrudan şarj edilebilir.

    Kesintisiz olarak çalışan tesislerde bataryalar dönüşümlü olarak şarj edilir. Araç üzerindeki batarya yedeği ile manuel veya otomatik olarak değiştirilerek süreklilik sağlanır. Merkezi Kontrol Sistemi’nin sağladığı olanaklarla bu süreç otomatik olarak gerçekleşir. Akü durumu takip edilen araçlar şarj noktasına otonom olarak yönelebilirler ve yolda kalma durumu ortadan kalkar.

GÜVENLİK

     Geleneksel taşıma araçları Türkiye ve dünyada yıllardır iş kazalarına sebebiyet vermektedir. Bunlarda Operatör hatalarının büyük rolü vardır. Amerikan İş Güvenliği ve Sağlığı İdaresi (OSHA) raporlarına göre Amerika’da her üç günde bir ölümlü forklift kazası gerçekleşmektedir. SGK istatistiklerine göre ülkemizde forkliflerle ilgili yıllık ortalama 5000 iş kazası kayıtlara geçer. Bu kazaların %45’i yaya veya objelere çarpma olarak sınıflandırılır.

 

  • İnsanlı taşıma sistemlerine karşılık AGV’ler üst düzey çarpma önleyici sistemler ve uyarısistemleriyle donatılmıştır.
  • AGV yolu üzerinde aniden beliren engellere karşı bir operatörden çok daha duyarlıdır.
  • Transolt AGVler iş güvenliği için üst düzey teknolojik donanıma sahiptir. Lazer tarayıcılar ve yaklaşım sensörleri nesnelerin konumlarını ve hareketlerini analiz eder. Güvenli bölge sınırına yaklaşıldığında AGV hızını düşürür ve çevresine uyarı verir. Güvenli mesafe aşıldığında AGV kendiliğinden durur ve tehlikenin ortadan kalkmasını bekler.

 

 

AGV’lerimizde en zor koşullar altında bile maksimum güvenirlik ve kullanılabilirlik için kendini ispatlamış SICK güvenlik teknolojisi ve sensörleri kullanılmaktadır.

AGV Teknolojimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.

Firmanız için fizibilite çalışması yaptırarak sistem kurulum ve detaylı bilgi için bizi aramanız veya iletişim formunu doldurmanız yeterli olacaktır.